Baskı bozulma kayma sorunu yardım

Merhablar yeni yazıcı aldım ender 3 v2 .Tüm ayarlarını yaptım filamenttenmidir bilmiyorum baskılarım bazen tablaya yapışıyor genelliklede yapışmayıp tam yarısına gelmişken parça tablada hareket edip çöp oluyor bazı baskılarımda ama şahane kalitede çıkıyor lütfen yardım edin

Evet filament kaynaklı olabilir. Her filamentin ideal tablaya tutunma sıcaklığı ve performansı aynı değil. Aşağıdaki çözümleri deneyebilirsiniz;

  • Tabla sıcaklığını 5-10 derece yükseltmek.
  • Baskı hızını düşürmek (Baskı hızı çok yüksek ise nozzle parçayı itip modelin yerinden çıkmasına sebep oluyor olabilir)
  • Baskılarınızı raft veya brim kullanarak basmak. Cura programında Bed Adhesion ayarını aktif ederek bunu yapabilirsiniz. Brim seçeneğini seçtiğiniz zaman parçanızın etrafına birkaç mm uzunluğunda ek bir filament katmanı eklenir. Böylece parçanız tablaya daha iyi tutunur. Raft seçeneğini seçtiğiniz zaman ise parçanızın altına birkaç katman eklenir. Eğer bastığınız modelin tablaya değen yüzey alanı küçük ise raft, büyük ise brim ayarını seçmeniz daha iyi olacaktır.

Ayrıca tablaya yapışma performansını test etmek için Thingiverse üzerindeki bu modeli kullanabilirsiniz.

1 Beğeni

hocam dediklerini yaptım 70-80 derece arasında tablayayan yapıştı şuan bir sıkıntı yok fakat.Şuan ben oyun için vites parçası basıyorum üst geçiş olacak kısımlarında ince uçları havaya kalktı bu neden kaynaklıdır ?

Merhabalar. Fotoğraf tam olarak net gözükmüyor. Ancak büyük ihtimal geri çekme ayarlarınızda sıkıntı vardır. Onları test baskısı basarak yavaş yavaş geri çekme hızını/miktarını artırarak bulmanızı tavsiye ederim.

1 Beğeni

Hocam şuan parçayı çıkardımda alt tablaya yapışık kısmı yani görünecek taraf böyle bu normal mi videolarda baktığımda böyle gözükmüyor ben neyi yanlış yapıyorum bi türlü anlamadım

Evet bu normal bir durum. Step, TMC voltaj, profil paraleliği, x y z eksen, extruder ayarlarını daha güzel yaparsanız bu izler çok daha az gözükecektir. Kolay gelsin. :slightly_smiling_face:

eğer ilk tabla yüksekliğini düşürürsen yada tabla kalibrasyonu yaparken kağıt biraz daha sıkı geçme kayacak şekilde kalibrasyon yaparsan ilk katmanı daha fazla yayarak basar o zaman çizgilerin belirginliği azalır. yada cura da modelin ayna görüntüsünü alıp üst katmanı ütüleme yaptırırsan daha düz bir yüzey elde edersin