Parçanın tabladan kalkması

Herkese iyi günler uzun zaman sonra tekrardan 3D printerımı çalıştırdım. Son 2 gündür sık baskı almaya başladım ancak çoğu parça yavaş yavaş bi kenarından kalkıp ortaya kadar geliyor, pritt sürüyorum ama hala bi çözüm bulamadım.( abs malzeme ile 235 nozzle, 105 tabla sıcaklığı ile yapıyorum bugün 110 u deneyeceğim)

İyi günler, forumda tekrardan sizi görmek çok güzel. Tabla için 105 derece sizce de çok yüksek değil mi? 50-60 derece arası tablayı ısıtmanız yeterli olacaktır.

Abs ham madde ile baskı alıyorum 60 derece ile alabilir miyim? Çeşitli yerlerde okuduğum bilgiler doğrultusunda 100-110 derece arasında yazıyor. Ayrıca 110 derece yapınca baskının tam ortasındayken (Thermal Runaway) uyarısı alıyorum.

Kusura bakmayın sanırım yanlış belirttim. Ben PLA filamenti baz alarak 50-60 dereceyi söyledim. ABS’de değerler filamentin markasına göre çok fazla çeşitlilikte bulunabiliyor. Markanın önerdiği dereceye tabla sıcaklığını ayarlayınız.

Ekranda verilen hata ayarladığınız tabla sıcaklığının ya çok üstüne ya da çok altına ulaşmış olmasıdır. PID ayarı yaparak bu sorunu çözebilirsiniz.

Yardımın ve tavsiyen için çok teşekkür ederim PID ayarı gibi bir şeyden hiç haberim yoktu.:slight_smile:

1 Beğeni