Creality Ender 3 v2 Tabla Ayarı problemi

Bu başlık 3D printer ana konusu gibi oldu artik bir sorum var buradan yazayim. Turk kullanicilarin kullandığı farkli marka model filamentler ile alakali görüşlerini yazdiklari bir yer veya bir database var mi biliyor musunuz. Deneyimler onemli bu konuda. Onumuzdeki hafta biraz arttıracağım stoklarimi deneyimleri okumak isterim. Hos bende bayagi deneme yaptim aklimda var farkli markalar ama gozden kacan var midir diye merak ediyorum

1 Beğeni

Bu konuda ben de kaynak aramıştım ancak pek yok. Facebook gruplarında genelde ya firmalar kendi filamentlerini öneriyor ya da kullanıcılar net bir görüş elde etmeden direkt olarak firmadan şikayetçi oluyor. Discord ve telegram topluluklarında ise bu tarz görüşler belirten pek olmuyor genelde. Yabancı reddit topluluklarında bazen görüşler paylaşanlar oluyor ancak o topluluklardaki kullanılan filament markalarının çoğu Türkiye’de yok zaten.

Bildiğim kadarıyla Türkiye’den bu tarz karşılaştırma, deneyim paylaşma işini yapan şu youtube kanalı var sadece. Karşılaştırmaları, incelemeleri filan oldukça detaylı. Dayanım testleri filanda yapıp sonuçları excel dosyasında topluyordu sanırsam

Kendimiz yazacagiz o zaman denemeyimlerimizi Ahmet Bey. Ben vaktim olduğunda kendi denediklerimi yazarim. Kisa bir suredir 3D yazici sahibi olmama ragmen elimde 15 farkli PLA filament var. Sanirim 6 veya 7 marka var. Bu hafta sanirim bir 10 makara daha alacagim.

Deneyimlerimi paylasirim

1 Beğeni

Merhabalar 2 gün önce amazondan ender 3v2 cihazını aldım. Yaşadığınız çoğu seyin aynısını neredeyse bende yaşadım 2 günde neredeyse 50 kere aleti kalibre etmeyle uğraştım acaba sorun bende mi diye ancak anladım ki sorun bende değil. Cihaz kronik olarak sorunlu. Bugün cihazı iade etme işlemlerini başlattım. Cihaz başlangıç esnasında etek olarak çok düzenli bir şekilde şerit çekiyor ancak ana yazdırma başlayınca cam yatağın çeşitli yerlerinde sorunlar olduğu için ince yerleri filament tablaya yapışamadan nozzle yeni çizgiye geçiyor böylece topaklaşma oluyor, baskıya devam edemiyor belki birilerine yardımcı olur benim yaşadığımı yaşıyorlardır. İyi çalışmalar diliyorum.

Filamentler konusunda birkac kelam yazarim demistim. Buna istinaden denedigim ürünler ve yorumlarim. Not. Yazinin yazıldığı dönemin akabinde daha fazla urun denedim ancak sonuclari degistirmedi.

Yazının sonundaki envanter yurtdisindan gelecek urunler haric tamamlandi.


Ultimaker PLA Tough Beyaz. Muhtesem bir filament hem oldukca dayanikli, yapisma sorunu sifir. Renk doğruluğu başarılı. Katmanlar arasinda en ufak bir sorun görülmeyecek kadar toleranslar dusuk muhtemelen. Fiyat cok yuksek. Yurtdışından almaya devam ederim. 9 / 10

Ultimaker PLA Siyah Yari mat. Son derece başarılı baskilar aldim. Yapışma sorunu yok. Renk keyifli. Oldukca dayanikli. Fiyat maalesef yuksek. Yurtdışından almak mantikli. 8 / 10

BASF Ultrafuse Bronze Yapisma, renk, dayanıklılık hersey mukemmel. Siir gibi baski aliniyor. Aşırı pahali. Ilerleyen dönemlerde kesin tercih edecegim bir marka 10/10

Zaxe Kırmızı. Ben bu markayi fiyati hasebi ile yabancı zannetmistim. Türk mali imis. Renk bana cok canli gelmedi, yapışma konusunda vesaire hic sorun yok. Muhtemelen en dayanikli hissedilen yerli urun olabilir. Bir daha alacağımı zannetmem. Fiyat buyuk sikinti. Renk secenekleri güzel. 6 / 10

eSun PLA + Mavi Gümüş Siyah her 3 urunu beraber ele almak isterim. Herhangi bir kopma yapışma problemi yaşamadım. Renkler bence mavi ve gümüş icin çok başarılı bulmadım. Oldukca dayanıklı bir filament. Her renk bulunmuyor ulkemizde . 7/10

Polaroid Premium PLA Altin Hayal kırıklığı. Yapisal anlamda sorun yok ancak renk hiç guzel değil idi. Bir daha almam 3 / 10

Creality Beyaz Siyah yine beraber ele almak istedigim iki urun. Siyah oldukca başarılı idi. Beyaz renkte birkac kez yapisma sorunu yasadim bir kere de koptu. Beyaz renk pek basarili değil mat hafif sariya çalıyor. Creality yerine eSun tercih ederim 3/10

ABG Neon Yesil. Birkac kez yapisma sorunu birkac kez kopma sorunu yasadim. Havalandirma sistemim kapali iken hafif baş ağrısı yapti. Bir daha tercih edecegimi düşünmüyorum. 2 / 10

Tinylabs Siyah. Birkac kez kopma birkac kez yapismama sorunu yasadim. Ancak oldukca saglam bir yapi olusturuyor. Benzer fiyata farkli urun tercih ederim. 5 / 10

Tinylabs Natural Beyaz. Cok memnun kaldığım bir filament oldu. Siyahin aksine en ufak bir sorun yaşamadım. 6 / 10

Porima Tough PLA Gri. Yabanci markalara ciddi sekilde alternatif. Ben cok begendim. Renk secenegi az. Yakin zamanda siyah rengini de deneyeceğim. 8 / 10

Porima PLA Siyah Yesil Turuncu. Denedigim her modelden cok memnun kaldim. En ufak bir sorun yasamadim. Bence renk seçenekleri cok sinirli ve renk skalasinda en cazip olmayan tonlari seçmişler. Fiyat performans oranini cok beğendim. 7 / 10

Uzaras Low Temp PLA Turkuaz- Kirmizi Yeni bir urun imis. Denk gelmişken merak edip aldim. Listedeki en ucuz filament olmasina ragmen cok basarili buldum. Ozellikle oglum ile her dakika bir seyler basmak icin acayip ideal bir urun. Fiyat performansi rakipsiz. Renk seçenekleri sinirli. 7 / 10

Uzaras PLA Plus Beyaz Siyah Lapis Blue. Defalarca kopma yapismama sorunu yasadim. Optimal isi degerini bulmak icin ciddi ugrasmak gerekiyor. Ancak bulmak imkansiz da degil. Renk secenegi genis. Dayaniklilik pek iyi degil. 5 /10

Uzaras Glint PLA Plus Silver Turuncu Royal Blue. Valla beni en cok sasirtan filamentlerden oldu. Yari parlak diyebileceğim finishler muhtesem gozukuyor. Yapismama sorunu pek yok. Bir kere turuncu renkte kopma yasadim. Renk seçenekleri ilginc. Fiyatina gore muthis. 7 / 10. Envanterimde ciddi sekilde tutmayi planliyorum.

Uzaras Glint Ultra PLA Plus Yesil ve Gri. Yukaridaki Grint serisinin parlak versiyonu. Kopma, yapisma problemi kesinlikle yok. Finishler parlak muazzam oluyor. Cok basarili. 8 / 10

Alışveriş yaptığım hemen her firmadan farkli OEM filamentler aldim ancak onlari listeye dahil etmedim. Kesin bu alinmali dedigim bir urun olmadi.

Denemelerime istinaden kendi envanterimi su sekilde olusturmayi planlıyorum.

-Uzaras Low Temp PLA her rengini envanterime alacağım. Dusuk fiyata sorunsuz baski alabilmek buyuk arti. Oglum ile baskı alirken tercih edecegim.

-Uzaras Glint serisi. Parlak ve yari parlak urunleri konusunda fiyatina bakarak soylenecek en ufak bir olumsuzluk yok. Isime yarayacak tum renkleri alacağım ki zaten elimde cogu var.

-Porima PLA. Creality eSun vesaire markalara gore fiyatlari biraz daha uygun. Renkler biraz sikintili ama kalitesini cok begendim. Isime yarayacak tum renkleri elimde tutmayi planlıyorum ki cogunu aldim zaten.

Aşağıdaki ürünleri standart bir Creality yazici ile kullanmak bana sorarsaniz biraz musriflik olur. Belki oldukca yukseltimis ve Directdrive ile techiz edilmis bir Creality yazici ile tam performans alinir. Onunla alakali da bilgilendirme yaparim.

-BASF oldum olasi acayip sevdigim bir firmadir. Filamentleri de cok başarılı. Yurtdisi fiyatlari ile ulkemizdeki fiyatlar hemen hemen ayni simdilik. Ozel renklerini kesinlikle envanterime alacağım.

-Ultimaker Tough PLA. Premium urun nedir, nasil pazarlanir konusuna guzel ornek. Muhtemelen benzer fiyata veya daha ucuza daha kaliteli filamentlerde vardir yurtdisinda. Ancak ben bayildim bu urunlere. Yurtdışından denk geldigimde belirli renklerini alirim.

Dolu dolu bir yazı olmuş, teşekkürler paylaştığınız için. Ben de bir iki ekleme yapayım;

Zaxe’nin kırmızı rengini ikinci el olarak satın almıştım, 200-300 gram civarıydı. Dayanıklılık ve yapışma konusunda bende pek bir sorun göremedim. Sadece rengi bazen kırmızıdan çok turuncuymuş gibi duruyordu. Prototip amaçlı baskılarda kullanarak harcamıştım. Ben de bir daha alacağımı sanmam, fiyatı biraz yüksek. Ayrıca bildiğim kadarıyla Zaxe filamentlerini Porima’nın tesisinde ürettiriyor. Aynı hammadde midir bilemem ama almaya değmez bence. Yine de 7/10 diyebilirim

ABG’nin beyaz PETG, turkuaz ve siyah PLA’sını denedim. PETG’den oldukça memnun kaldım. En iyi geri çekme ayarlarında bile bir miktar ipliklenme yapıyor fakat PETG olduğu için görmezden geliyorum. PETG hiç koku yapmadı ve doku olarakda başarılı sayılacak bir seviyede. PLA ise yapışma konusunda biraz uğraştırdı. O zamanlar bltouch kullanmıyordum, bltouch aldıktan sonra abg’de yapışma sorunu biraz azaldı ancak yine de büyük baskılarda kalkma yapabiliyor. PETG için 8/10, PLA için 6/10

Porima’nın PLA ve Tough PLA’sından oldukça memnunum. Şu sıralar daha çok porima kullanıyorum. Renk seçenekleri bence de pek iyi değil ancak siyah renkte en az sorun yaşadığım marka bu oldu. ABG’nin siyah PLA’sı bir türlü yapışmıyordu, Uzaras’ınkinin rengi de geri çekme sonrasında beyaza dönüyordu ve fazla iplikleniyordu. 8/10

Uzaras’ı bir dönem çok sık kullanıyordum. Pearl glint, toz pembe glint, glint sky blue, turquoise pla plus, siyah pla plus ve beyaz pla plus’ı kullanmıştım, belki bir iki renk daha olabilir pek hatırlamıyorum. Siyah pla biraz canımı sıkmıştı fakat onun dışındakilerden oldukça memnun kaldım. Uzaras’ı ilk aldığım zaman yorumlar ve fiyatlar gözümü oldukça korkutmuştu, yine de genel olarak memnun kaldım. Ayrıca naturel flex tpu’yu da denedim. Filament direk makineden vakumlu poşetin içine dökülmüş gibi çok düzensiz bir şekilde geldi. Biraz uğraşıp bir makaraya sardım. Sanırım baskı almak için en acı çektiğim filament buydu. Filament paket lastiği esnekliğinde, hatta daha da esnek olduğunu iddia edebilirim. Bu filamenti basabilmek için geçici süreliğine direct drive’a geçmiştim. Sonuç alabildim tabi ancak kesinlikle basması kolay bir filament değil. Yine de esnekliğini göz önünde bulundurarak flex filament için 6/10 diyebilirim. PLA’lara direkt 7/10 veriyorum, fiyatlarına göre fazlasıyla iyiler. Elimdeki makaralardan bir iki tanesi bittiği zaman marble ve wood pla’yı deneyeceğim.

Birkaç ay önce Tr’de pek bulunmayan bir komponenti pek güvenilir gözükmeyen bir siteden satın almıştım. Yanında da denemek için haki yeşil ve siyah microzey filament aldım, kampanya tarzı bir şey vardı ve fiyatı oldukça uygundu. Ancak elime açık yeşil ve gri renkli filament geldi, üstelik kutuların üstünde haki yeşil ve siyah yazıyordu. Şehir dışına çıkacaktım, filamentleri denemeye veya iade etmeye zamanım yoktu. Bu yüzden ben de umursamadım pek. Üç hafta sonra geri döndüğümde filamentlerin ikiside çıtır çıtır kırılıyordu. Tamamen açıkta da değillerdi. İki filamenti de çöp niteliğindeki baskılar için kullandım. Tablaya yapışması için 10mm civarında raft kullanmam gerekti hep. Bu durumun satın aldığım yerden kaynaklı olduğunu düşünüyorum, umarım öyledir yani. Puan vermeyeceğim bu yüzden. Yine de ilerleyen zamanlarda tekrardan microzey denemeyi düşünüyorum çünkü kullananlar genelde olumlu geri dönüşler yapıyor.

Son olarak, küçük bir miktarda fillamentum beyaz pla kullandım. İkinci el olarak almıştım yine, 300gr civarıydı. Renk, doku, yapışma ve dayanıklılık olarak oldukça başarılıydı. 9/10 verebilirim sanırım

Sanırım bu kadar. Aldığım baskıları genellikle kendi projelerim için kullandığımdan ve aldığım filamentlerin büyük kısmını bir projenin farklı prototiplerini basarak harcadığımdan dolayı genellikle yerli firmaları tercih ediyorum. Hem fiyatlarından dolayı, hem de pek estetik kaygı gütmediğimden dolayı.

Farklı bir filament denersem bu yazıyı güncellerim mutlaka

1 Beğeni

Ahmet Bey, sizinle denemelerimizdeki sonuclar sanirim örtüşüyor.

Porima benim de kesin devam edecegim marka. Renk eksikligini Uzaras ile tamamlayacağım. Bazi Uzaras filamentler en az Porima kadar başarılı.

Ben ekstradan BASF konusunda biraz takintiliyim sanirim. Ama gercekten cok başarılı urunler. Ozel projelerde kesinlikle kullanilir.

Simdi bu kadar filament olunca acik sekilde nemlenme sorunu yasamamak icin tahta saklama kutulari yapmaya basladim.

Bir de filament dryer aldim daha gelmedi. Onunla alakali bilgileri de bilahare paylasirim.

Hazir kapanma soz konusu iken vaktim olur herhalde direct drive konusundaki deneyimlerimi de yazacağım.

2 Beğeni

Ender 3 V2 konusunda ilk mesajimdan bu yana bayağı deneme yapma şansım oldu. Sonuçta en tavsiye edilen upgrade’lerin tamamını deneme ve sonuçları farkli yazicilar ile kiyaslama şansım oldu.

Daha önce ikinci Z aksi konusunda yazmıştım. Oncelikle standart Ender 3 V2 ile Z aksi kiti kullanmak son derece gereksiz, faydadan cok dert açan bir deneyim. Sasiye ikinci motorun eklenmesi ile ortaya cikan titresim basli basina bir dert. Sasi yapisi itibari ile yazici bu titresimleri kesinlikle sonumlendiremiyor. Ayrica bol bol senkronizasyon sorunu yasiyorsunuz.

TH3D nin kayışlı motor içermeyen ikili Z aks secenegi var. Ancak su saatten sonra onu da denemeyecegimi zannetmiyorum.

Direct Drive konusunda oturup kapsamli sekilde ahkam kesecek degilim. Ben tercihimi Micro Swiss setinden yana kullandim. Kalite olarak gercekten mukemmel bir urun. Ancak BL Touch kullaniyorsaniz entegre etmek birazcik cambazlik gerektiriyor. Ancak asil sorun fanlarda. Bircok deneme yapmak zorunda kaldim. Tak ve calistir cozum degil. Hiz acisindan elde edilen sonuç mukemmel. Baski kalitesi evet ciddi sekilde artiyor. Malzeme cesitliligi de artiyor ama yazicinin yapisindan dolayi ABS vesaire basmak sikinti. Ben sahsen yaziciyi oglum ile kullandığımdan dolayi PLA en icime sinen malzeme. Naylon vesaire ev ortamında basmak akil kari degil benim icin.

Gun sonunda direct drive baski icin benim harcadigim tutar gumruk nakliye derken 150 Dolar civari. Deger mi, benim icin hayir. Baski hizi ve baski kalitesi evet bayagi artiyor. Bir suru sey ile ugrasmak zorunda kalmak hic eglenceli degil yalniz. Creality sanirim bir direct drive urunu cikartmis. Eger uygun olursa o alinip gecilir diye dusunuyorum.

Z axis upgrade konusu bazi yorumcularin cok ovdugu bir sey ama Reddit vesaire platformlara bakarsaniz yaka silken cok fazla. Ben cok gerekli bulmadim. Gun sonunda neredeyse 100 dolarlik bir ek maliyet getiriyor. Harcadiginizin karşılığını bence vermiyor. Belki cok agir bir direct drive sistemi kullanan icin elzem olabilir. Microswiss cok hafif bir sistem bence ikinci aks upgrade i gereksiz

2 Beğeni

Simdi ise memnun olduğum yukseltmelerden bahsetmek istiyorum.

  • Öncelikle stok Extruder gercekten facia. Plastik olmasi sebebi ile kirilma olasiligi cok yuksek. Bence yapilmasi gereken ilk upgrade extruder olmali. 100 TL nin altinda alacağınız uyumlu bir extruder bence fiyat performans açısından en guzel upgrade olacaktir. Ben rengini sevmemistim. Hediye olarak Titan extruder geldi. Harika bir urun ama dedigim gibi 100TL altindaki uyumlu aluminyum bir extruder ilk upgrade olmali.

  • Yaylar. 20 lira civarina satilan genelde sari renkli yaylar stok yaylarda yasanan sik tabla ayari kacmasinin onune gecmek icin en guzel cozum.

Yalniz Ender 3 lerin bazilarinda tabla yamuklugu bu yaylar ile bir miktar artiyor. Bende oyle oldu cozumu bulana kadar hata nerede diye cok ugrastim. Bu yaylari stok yaylar kadar asiri sikmayin.

  • BL Touch. Valla buyuk rahatlik. Herhalde 500 lira civari bir masraf etmek gerekiyor ama buyuk olcude tabla ayari isi tarihe karisiyor. Ancak Creality nin kendi yazilimi bir eziyet oldugu icin 3. parti firmwire lari denemenizi tavsiye ederim.

  • PEI tabla. Yapisma sorunlarinin hepsini cozdu benim acimdan. Binbir cesidi satiliyor. Ben TH3D den satin almistim artik Creality nin kendi urunu de var. Bazisi cok sevmiyor. Ben cok sevdim ve camda yasadigim her turlu yapisma sorununu cozdu.

  • Yuksek isiya dayanikli tup. Benim her ne kadar yuksek isi ile isim olmasa da alayim kafamda soru isareti kalmasin diyerek yaptigim bir degisiklik oldu. Creality kullanicilari arasinda Capricorn oldukca populer ancak ben farkli bir marka aldim. Tikanma sorunlarinin azaldigi konusunda bayagi yazi var. Ben bir sorun yasamadigim icin gereklilik konusunda iddiali bir sey soyleyemem.

  • Fan upgradeleri. Oncelikle hotend tarafinda yere goge sigdirilamayan Noctua upgrade i son derece gereksiz. Ses acisindan da sogutma acisindan da verdiginiz paranin karsiligini vermiyor. .

  • PSU daki fan ise gercekten degistirdiginizde oh be diyeceğiniz turden bir degisiklik yapiyor. Yalniz bence sunu yapmak daha mantikli. Hem anakart hemde PSU altindaki delikleri buyuterek daha buyuk fan kullanmak daha efektif bir cozum olabilir. Yaz geldi sayfiyede alt kisimlari keserek daha buyuk fan takmayi planliyorum. Ekipmanim orada cunku. Boyle bir durumda Noctua nin 60mm lik fanlarina tomarla para vermek yerine Arctic gibi harika fanlari kullanmanin onu acilir. Yapinca bilgisini veririm.

  • Octoprint valla muhtesem bir seymis. Hele bir de relay board ile printer isini bitirdiğinde kapama ozelligi vs her yazici sahibinin sahip olmasi gereken bir sey bana sorarsaniz.

  • Filament run out sensor. Creality nin 50 lira civarinda satilan ürününu tavsiye ederim. Tak ve calistir gayet guzel calisiyor.

  • Titanyum heatbreak. Valla bu urun bana hediye geldi. Orijinal hotend ile kullanmak mumkun. Tek sikinti bayagi kapsamli ayar yapmak gerekiyor cunku standart ayarlar ile devamli sorun yasadim. Baski kalitesine etkisi acayip. Retraction ayarlarina dikkat.

2 Beğeni

Herkese tekrar merhabalar,

Arada sırada yazılarıma bakıp bir hata veya yanlış bir tespit varsa onları düzeltmek üzere eklemeler yapıyorum. İnsanlara ulaşıyor mudur, yardımcı oluyor mudur bilemiyorum. Doğru platform burası mıdır onu da bilmiyorum. Neyse…

Muhtemelen burada yazan bir çok insandan yaş olarak daha büyük olduğumu söyleyeyim. 3D konusunda deneyimim yok. Bunu daha önce yazmıştım. Ancak teknolojinin tarihçesine oldukça merakım var, kişisel tarih okuma merakım dolayısıyla, Adrian Bowyer vesaire çok fazla okuma şansım oldu.

Yazılarımda şunu aldım, bunu yaptım gibi birçok şey okumuşsunuzdur. Bunların bir kısmını tavsiye ettim, bir kısmına gereksiz dedim. Okuyanlar pek yorum yazmıyorlar ama farklı alanlardaki deneyimlerimden bu herif ne anlatıyor diye düşündüğünüzü tahmin ediyorum. Thomas Sanladerer 'in yazılarında denk gelmiştim şöyle bir sey yazmıştı. Bir 3D yazıcıyı en iyi donanım ile donatarak mükemmel hale getirmek mümkündür, ama değer mi değmez mi ona bakmak lazım… Ülkenin koşulları belli iken bu denediğimiz ekipmanı alın takın dert tasa bitsin demek mantıklı değil. Veya ne bileyim gidin Prusa MK3 alın, Ultimaker 3+ satın alın demek mantıklı değil.

Eldeki kısıtlı imkanlar ile söz gelimi zorlukla satın almış olduğumuz yazıcılarımızı bayağı iyi hale getirmemiz olasılık dahilinde. Örneğin dual Z axis masrafı yapmak yerine vakit ayırıp X Gantry ayarlarını mükemmele yaklaştırdığınızda benzer sonuçları alabilmek mümkün. Beş kuruş harcamadan… Veya retraction ayarları, step ayarları gibi konuları ele alarak baskılarımızda daha iyi sonuçlar almak mümkün.

Ben neredeyse 50 yaşlında bir adamım. Bazı şeyleri yapmakta zorlanıyorum. Genç arkadaşlarımız bu işlemleri ben 2 saatte yapıyorsam eminim ki, 15 dakikada yaparlar…

Lafı uzattım…

Üç tane ilginç ve cost effective upgrade’den bahsetmek istiyorum.

  • 3D yazıcınızın altına sert ve ağır bir ekipman koyup ayakları ile bu platform arasına titreşim önleyici malzeme koymak titreşimlerin yazıcının üzerinde durduğu mobilya vesaireye aktarımı açısından oldukça ilgi çekici ve fark edilebilir sonuçlar çıkartıyor. Söz gelimi yazıcının altına bir seramik koyup bu seramik ile ayaklar arasına titreşimleri önleyici özelliği olan söz gelimi kauçuk bir malzeme koymak cihazın farklı noktalarında hissedilen titreşimlerin azalmasına yardımcı oluyor. Denemenizi tavsiye ederim…

  • Bir arkadaşımın önerisi ile Isıtıcı Tabla İzolatörü diye bir malzeme keşfettim. Bu ısıtıcı tablanızın altına yapıştırılarak ısı kaybını azaltırken bir yandan da daha stabil ısınmayı sağlayan ilginç bir malzeme. Maliyeti çok düşük tek yapmanız gereken şey uygun boyutta olanı satın alıp ayarlama vidası ve yayların olduğu bölümü ölçerek kesmek ve yapıştırmak. Sanırım maliyeti 20TL civarında olmalı. Şiddetle tavsiye ederim.

  • Geçtiğimiz haftalarda yazıcıyı sessizleştirme konusunda yaptığım çalışmalar kapsamında PSU’yu söktüğümde PSU’nun orijinalinde bulunan hava tahliye kanallarının Creality tarafından konulan kapak ile kapatıldığını fark ettim. Bu noktada 3 tane yapılabilecek şey var…

1 - Creality’nın eklemiş olduğu alt kapakta uygun alanlar kesilerek havalandırmanın optimal hale getirilmesi. Eğer elinizde özel aletler yok ise girişmeyiniz.

2- Kapağı tamamen kaldırıp PSU’nun ortaya çıkan elektrik kablolarını kapatan 3D yazıcınızda basit bir kapak üretebilirsiniz.

3- Bahsi geçen kapağı artı PSU’nun üst kapağını iptal ederek 3D yazıcınızda uygun birer kapak baskısı yapabilirsiniz. Bu sayede 80 ila 120mm fanların takılabilmesi için imkan yaratırsınız. Ben 80mm boyutunda düşük profilli elimde bulunan Scythe fanları kullandım. Ancak standart bir 25mm kalınlıkta fan bile kullanabilirsiniz ki, bu durumda tek yapmanız gereken 4 adet ek ayak basmanız gerekecektir.

Aman PSU içindeki kapasitörlere dikkat edin. Desarj etmeyi bilmiyorsanız sakın dokunmayın…

Ek not: Anakart bölümü ve PSU fanları için sakın ola sessizleştirme adına Noctua marka fanlara yüksek para ödemeyiniz. 80mm’lik çok iyi fanlar var makul fiyatlara…

Selamlar
HC

4 Beğeni

Yazdıklarınızın elbet birilerne faydası oluyordur diye düşünüyorum, en azından ben yakından takip ediyorum. Şu anda Türkiye’de çok büyük bir maker topluluğu yok, hatta “tüketmekten çok üretmek” ile ilgilenen kişilerin küçük bir azınlık olduğunu söylemekte sakınca olduğunu sanmıyorum. Bunun bir çok sebebi olabilir tabi ki, sizin de bahsettiğiniz gibi mevcut ülke koşulları da en büyük etkenlerden.

Bu durumdaki tek olumlu şeyin bu olayı çözmek için çabalayan birçok kişinin / kurumun olması diye düşünüyorum. Robotistan’da bunların öncülerinden gibi geliyor bana. Sadece maker kültürünü Tr’ye getiren en eski maker / hobi elektronik malzeme satış sitelerinden biri olması değil, ayrıca youtube kanalının geniş bir kitleye sahip olması da beni bu düşünceye itiyor. Sadece teknik içerik üzerine odaklanmış bir kanalda 100 bin abone olduğunu gördükten sonra direkt bu foruma kayıt oldum. Açıkçası forum sitelerinden çok sık yararlanırım ancak genel olarak forum kültürü hoşuma gitmez. Yine de bu forum sık takip ettiğim yerlerden biri oldu ve bence Tr’de büyük bir maker topluluğu oluşturma potansiyeli yüksek. Bundan dolayı burası doğru platform bana kalırsa. Tabi ki platformun doğru olması yeterli değil. Faydalı bir topluluk oluşturabilmek için mümkün olduğunca katkı sağlamaya çalışmamız gerekiyor.

Ben de sanırım biraz uzattım lafı, kusura bakmayın.

Yazmış olduğunuz ilginç ve cost effective upgrade’ler konusunda;

  • Yazıcının ayakları altına titreşim önleyici, onun altına da sert ve ağır malzeme koyma konusu cidden çok faydalı bir upgrade. İlk yaptığımda hiçbir etkisi olmayacağını düşünerek çok özen göstermeden yapmıştım ve sonucu görünce çok şaşırmıştım. Kesinlikle denenmesi gereken bir şey.
  • Isıtıcı tabla izolatörünü piyasada satılanlardan alıp denemedim hiç. Ancak farklı bir iş için almış olduğum folyolu, yapışkanlı, alev almaz bir yalıtım malzemesi vardı elimde. Ondan kesip yapıştırdım. Açıkçası başta bir fark göremedim. Fakat test amaçlı pid kalibrasyonu yaptığımda tabla ısısının çok daha stabil bir şekilde hareket ettiğini gördüm. Yapılmaya değer bir şey diye düşünüyorum. Ayrıca bu yalıtım malzemesini abs filament basabilmek amacıyla geçici olarak yazıcının etrafını kaplamak için de kullandım. Ancak kesinlikle doğru bir şey olmadığını düşünüyorum. En azından PSU ve anakartı kabinin içinden uzaklaştırmak lazım. Daha sonrasında termal battaniye kullanarak denedim, bir tık daha güvenilir gibi hissettirdi bana.
  • PSU fanına dokunmadım şu ana kadar hiç. Noctua fanların soğutma performansının düşük olduğunu kendim de deneyimledim fakat pek alternatif bilmiyordum. Scythe fanlardan memnun kaldıysanız bir ara denemeyi düşünebilirim muhtemelen.

PSU içindeki kapasitörler konusunda da katılıyorum. Dokunmayı deneyimlemek hiç zevkli değil.

Ahmet Bey,

Estafurullah ben tamamen yazili internet kulturunden geldigim icin video vesaireden ziyade forum ve yazışma kulturune ehemmiyet veriyorum. Arada yazilarin uzunlugu bende de bayağı fazla oluyor. Yas itibari ile hikaye anlatmaya biraz merakliyim galiba.

Titresim konusunu bende bir yazi üzerine denedim. İsaret ettiginiz uzere şaşırtıcı sonuc verdi. Benim elimde asil hobi alanlarimdan kaynakli ozel titresim onleyici platformlar vardi. İlk onlari denedim ama daha sonra insanlara da faydali olabilir diyerek basit kauçuk ayak dahil denemeler yaptim. Gercekten etkili oluyor.

Belki bu maddeyi soyle duzenlemek gerekebilir imkanlar olcusunde tedarik edilebilecek titresim sonumlendirici malzeme demek gerekir.

Malumunuz basit kauçuk ayaklardan, sorbothane gibi daha yeni nesil maddelere, havacilik ve ozellikle tip teknolojisinde kullanilan malzemelere kadar skala oldukca genis.

Scythe fanlarin guncel modellerinde slim serisi 80mm fan var midir yanlış yonlendirmeyeyim kimseyi. Güncel durumu bilmiyorum ama ureticiler RGB vesaire konular ile daha fazla ilgileniyorlar artik. :=)

Benim elimde geçmiş senelerde kullanmış olduğum eser miktarda Kaze vesaire modelleri oldugu icin deneme firsatim oldu. PSU fani 12V ile beslendiği icin Meanwell urunlerinde PC icin uretilmis herhangi bir fan denenebilir. Diğerlerinde ise buck converter tabir edilen devreden yararlanarak 24V yerine 12V kullanilabilir.

2 Beğeni

Gecen gunlerde fan değişimi ile alakalı birkaç satır yazmıştım. Aklıma geldi hazır fotoğrafı da varken ekleyeyim dedim. Ender 3 ün anakartının bulunduğu bölüm benim gibi kablo karmaşası sevmeyen adamlar için bir kabus.

Kolay bir baski ve birkac kelepce ile bu bölümü bayagi adam etmek mumkun. Amacimiz heatsink olan bileşenlerin mumkun oldugunca cevresini acmak.

crea-2

Thingiverse de PSU ve anakart icin binbir cesit kapak mevcut. Birkac tane hizlica basip kendi ihtiyaçlarıma gore duzenleme yaptim.

Yukarida belirttigim uzere ayni boyutlarda Noctua fan yerine daha buyuk boyutlu fan kullanmak ses acisindan da hava akimi acisindan da cok daha faideli.

PSU tarafinda 12V anakart tarafinda 24V fan kullanilmis. Eger benim gibi bilgisayar fani kullanacaksaniz buck converter ile kolaylikla kullanabilirsiniz. Anakart tarafinda isi probu ile yaptigim olcumlerde uzun calisma surelerinde 5 ila 10 derecelik isi farklari tespit ettim.

PSU tarafinda ise degisim dramatik uzun baskilarda 15 derece uzeri fark var. Yalniz bunun en onemli sebebi Creality nin kapagi tarafindan kapatilan Meanwell PSU nun tahliye deliklerinin tekrar faaliyete gecmesi.

Uzun baskilar yapilacak ise bence mutlaka goz onune alinmasi gereken son derece dusuk maliyetli bir upgrade.

1 Beğeni

Bir follow up ekleyeyim. Ender 3 V2 anakart tarafinda sogutma konusunda bir sıkıntı kesfettim. Anakart uzerindeki kontrolculer uzerinden olcum yapınca soğutmanın pek performansli olmadığını fark ettim. 4.2.2 ile 4.2.7 arasinda sanirim bu fark varmis.

Anakartin soğutması anakart uzerinden kontrol ediliyor maalesef Marlin uzerinden mudahale etmek mumkun degil.

Bu is boyle olmayacak deyip PSU dan paralel bir hat cekerek 24v yerine 12v fan ile sogutmaya basladim. PSU fani çalıştığı anda mainboard fani da calisiyor. Cok daha efektif bir cozum oldu. Fanlar da sessiz oldugu icin sorun yok.

Hazir yine makineyi dagitmisken sinir oldugum seylerden birini daha duzelttim. Acma kapama dugmesini arkadan alip one aldim. Oh ben dunya varmis dedirtti.

1 Beğeni

Ender 3 V2 konusunda ilk buraya yazmistim son guncelleme de bu olsun. Envanterdeki yazici sayisi bire dustu ama bir tane daha Ender 3 V2 edindim. Hazir elimde bayagi fazla yedek parca varken akillica bir operasyon oldu. Oglanin kendi yazicisi olacak ikinci Ender.

Son yazidan bu yana TH3D nin mekanik dual Z axis cozumunu de deneme firsatim oldu. Hem motor hem mekanik Dual Z olayi fazla luks bana kalirsa. Efektif olarak agir bir direct drive kullanilacaksa bile mekanik Dual Z bence daha iyi bir cozum. Belirli bir noktadan sonra yazicinin sasi yapisindan dolayı gerek baski kalitesi baski hizi anlaminda cok fayda saglamiyor.

Tabla konusunda farklı Pei plakalar denemelerimden sonra Wham Bam cozumunde karar kildim. Crealitynin kendi Pei cozumu, TwoTrees, Cinli bir diger uretici derken ben en cok Wham Bam den memnun kaldim. İkinci sirada Twotrees cozumu var. Aslinda kargo parasindan dolayi Twotrees marka en mantiklisi. Ben farkli bir yazici icinde siparis verdigim icin goreceli mantikli oldu Wham Bam cozumu.

Direct Drive konusunda bayagi hevesliydim ama PLA baskilarda Micro beni cok yordu. Ender icin daha fazla yatirim yapmamak icin bowden cozume geri dondum.

Extruder tarafinda BMG upgrade i yaptim. Acayip ovulen bir extruder idi gercekten övüldüğü kadar varmis. Klonlarininda basarili olanlari oldugu soyleniyor. Ben ugrasamadim.

Hotend tarafinda PLA ve PETG basarken sogutma konusunda fayda saglasin diyerek Hero Me Gen 5 kullanmaya basladim. Muhtesem bir cozummus. Tavsiye ederim.

Kontrol sistemini Pi4 ile upgrade ettim. İki adet buck converter ve relay board ekleme firsatim oldu. Artik Octoprint uzerinden printer kapatilabiliyor, guzel bir upgrade oldu.

Baski kalitesi konusunda gelinen noktadan son derece mutluyum. Bu noktada Ender ile maceralarimin sonuna geldim. İlk zamanlardaki baskilar ile bugün gelinen baskilar arasindaki fark gece ile gunduz gibi oldu.

Artik Ender ler bu sekilde calismaya devam edecekler. Herhangi bir upgrade vs yapmayacagim. Bakalim baharda Voron 2.4 ile maceralarimiz devam edecek. Haldir haldir parca tedarigi devam ediyor.

Bu vesile ile bu son yazimda surec boyunca degerli fikirlerini paylasan ve yardimci olan arkadaslara tesekkur ederim. Sevgiler selamlar

1 Beğeni

Merhaba; Ben Ender 3S1 Plus versiyonunu aldım, BL touch kendi üzerinde geliyor, ilk aldığım gün kalibrasyonunu yaptım 4-5 baskı güzel oldu ancak ondan sona kalibrasyon ayarı bozuldu daha da düzeltemiyorum. BL touch ile oto kalibrasyon yapıyor ancak baskıya geçince o da bozuk çıkarıyor, Z-Offset ile ayar yapmaya çalışıyorum, orta nokta tam olurken kenarlar birbirinden farklı yükseklikte kalıyor. bir türlü ayar tutturamadım, şimdi silikon siparişi verdim yayların yerine, bir de öyle deneyeceğim, olmadı cam tablaya geçeceğim olmadı başka yollar deneyeceğim, bu sorunlarla başa çıkanlar işin sırrını verebilirler mi?

3D yazıcı ihtiyaçlarınız burayı ziyaret edebilirsiniz.

https://www.robotistan.com/3d-yazici-parcalari